Λόγω φόρτου εργασίας των μεταφορικών εταιρειών υπάρχουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις.
logo
   
logo
ΕΛ
EN

Tips    

2+1 οφέλη ενός καλού ύπνου

Νοέμβριος  2020

 

Εάν έχετε περάσει έστω και μια μέρα που δεν μπορέσατε να κοιμηθείτε ή ξενυχτήσατε λίγο παραπάνω και αργήσατε να κοιμηθείτε, γνωρίζετε ήδη πως νιώσατε την επομένη. Κούραση, κακή διάθεση και νεύρα είναι λίγα μόνα από τα χαρακτηριστικά μιας νύχτας χωρίς ποιοτικό ύπνο. Η έλλειψη ύπνου, επίσης, έχει πολλές συνέπειες για την υγειά σας καθώς αφήνει εκτεθειμένο τον οργανισμό. Ο οργανισμός εξαντλείται και η έλλειψη ύπνου προκαλεί χαμηλή ενεργητικότητα αλλά και έντονη υπνηλία κατά τη διάρκεια της μέρας.  

Τα σημάδια της έλλειψης ενός καλού ύπνου γίνονται ορατά και στο σώμα σας. Μαύροι κύκλοι και πεσμένο ανοσοποιητικό είναι δύο μόνο από τα πιο συχνά σημάδια που μαρτυρούν, πως δεν κοιμάστε σωστά. Ο ανεπαρκής ύπνος είναι ένα από τα βασικά αίτια δημιουργίας μαύρων κύκλων κάτω από τα μάτια. Αυτό συμβαίνει γιατί η έλλειψή του τείνει να προκαλεί διαστολή των αιμοφόρων αγγείων κάτω από το λεπτό δέρμα των ματιών, δημιουργώντας αυτή τη σκοτεινή απόχρωση.  

Κατά τη διάρκεια του ύπνου ο οργανισμός παράγει και εκκρίνει τις κυτοκίνες, ένας είδος πρωτεϊνών που αντιμετωπίζουν πιθανές μολύνσεις και φλεγμονές. Όταν ο ύπνος δεν είναι επαρκής, η παραγωγή των πρωτεϊνών αυτών μειώνεται με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καταπολεμηθούν μελλοντικές μολύνσεις στον οργανισμό σας. Για το λόγο αυτό, το πεσμένο ανοσοποιητικό συνδέεται άμεσα με το σωστό μηχανισμό του ύπνου.  

Ένας σωστός ύπνος είναι εξίσου σημαντικός όσο η υγιεινή διατροφή ή η σωματική άσκηση. Θα σας δώσει ενέργεια για να ανταπεξέλθετε στις δραστηριότητες και τους στόχους της επόμενης μέρας. Εκτός αυτού όμως, θα προσφέρει στον οργανισμό σας τα εξής 


  1. Kαταπολέμηση του άγχους. H έλλειψη ύπνου έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή ορμονών, που είναι υπεύθυνες για το επίπεδο του στρες στον οργανισμό σας. Ο σωστός και ποιοτικός ύπνος μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή του. 

  2. Kαλή μνήμη. Έχετε παρατηρήσει πως όταν είστε πραγματικά κουρασμένοι σας είναι δύσκολο να θυμηθείτε πράγματα; Αυτό συμβαίνει γιατί ο εγκέφαλός σας στέλνει σημάδια πώς δεν κοιμάστε αρκετά. Όταν κοιμάστε καλά, το σώμα ξεκουράζεται και ο εγκέφαλος είναι απασχολημένος ταξινομώντας και αποθηκεύοντας τις πληροφορίες και τις αναμνήσεις της ημέρας. Ένας ποιοτικός ύπνος, επομένως, θα σας βοηθήσει να θυμάστε καλύτερα! 


2+1. Υγιής καρδιά και ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Ένας καλός ύπνος θα σας παρέχει μια κατάσταση χαλάρωσης και ηρεμίας, με αποτέλεσμα την μείωση της αρτηριακής πίεσης. 

Ας δούμε πώς μπορείτε εξασφαλίσετε έναν σωστό και ποιοτικό ύπνο.  

Ο βασικότερος λόγος για να κοιμάστε καλά είναι η επιλογή του κατάλληλου στρώματοςΑφιερώστε χρόνο στην επιλογή του στρώματός σας. Ανακαλύψτε τους διαφορετικούς τύπους στρωμάτων, που θα βρείτε στο πλησιέστερο κατάστημα της elite strom και αφήστε το σώμα σας να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει.  

Εν συνεχεία, επιλέξτε το κατάλληλο μαξιλάρι. Το ιδανικό μαξιλάρι για εσάς είναι αυτό που θα στηρίζει το αυχένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποτελεί συνέχεια της σπονδυλικής σας στήλης, δημιουργώντας μια ευθεία γραμμή. Η στάση ύπνου που προτιμάτε είναι βασικός παράγοντας για να επιλέξετε το ύψος του μαξιλαριού σας. Όποια και αν είναι η επιλογή σαςτο μαξιλάρι που θα επιλέξετε θα πρέπει να είναι εργονομικά σχεδιασμένο.  

Ο ύπνος είναι απαραίτητος σε οποιαδήποτε ηλικία. Είναι πολύ σημαντικός για την ξεκούραση αλλά και σωματική και ψυχική ανάκαμψη. Το ερώτημα που τίθεται είναι: «Πόσο ύπνο χρειαζόμαστε πραγματικά;». Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ύπνου, τα κριτήρια που καθορίζουν τις σωστές ώρες ύπνου είναι η ηλικία που βρισκόσαστε και ο τρόπος ζωής που ακολουθείτε. Σε γενικές γραμμές ένας ενήλικας από 26-64 ετών, χρειάζεται 7-9 ώρες ύπνου την ημέρα. Η γνώση των συστάσεων για το πόσο ύπνο χρειάζεστε είναι το πρώτο βήμα, εν συνεχεία θα πρέπει να λάβετε υπόψιν σας τις ατομικές σας ανάγκες, τον τρόπο ζωής, τις δραστηριότητες σας αλλά και τη γενική εικόνα της υγεία σας.  

ΕΙΣΑΓΩΓΗ